Zaprezentowanie oferty handlowej jest kluczem na dotarcie do potencjalnego klienta, dlatego należy zrobić to w sposób umiejętny.
Oczywiście najpopularniejsza metodą prezentacji oferty jest bezpośredni kontakt pracownika firmy z klientem. Nie zawsze jednak klient ma czas i ochotę, by nas wysłuchać i wtedy koniecznością są również inne metody, które mogą być stosowane równolegle z rozmową. Reklamową funkcję mogą wtedy spełnić stojaki plastikowe, na których można umieszczać pełną ofertę handlową, reklamy czy ulotki. Jest to bardzo dobre rozwiązanie w firmach takich jak banki czy agencje ubezpieczeniowe, gdzie klient czekający na swoją kolej może zapoznać się z ofertą, nie będąc do niej namawianym przez pracownika. Często okazuje się, że właśnie w taki sposób dany klient bliżej zainteresuje się ofertą.Sięga po ulotkę nawet z nudów, tak aby czas oczekiwania upłynął szybciej. W przypadku biur podróży czy innych firm, stojaki plastikowe można umieścić na ulicy obok wejścia, tak by zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzenia punktu, przykładowo prezentując mu najkorzystniejsze finansowo oferty. Nie raz przecież w taki sposób braliśmy ulotki czy katalogi. Stojaki muszą być łatwo dostępne, a produkty na nich umieszczone całkowicie bezpłatne. Powinny przyciągać wzrok klienta, dlatego trzeba zadbać o odpowiednie kolory czy grafikę. Oczywiście oferta oprócz stojaków powinna być zaprezentowana w formie pisemnej na stronie internetowej ponieważ nie do każdego klienta dotrze ulotka, natomiast Internet jest obecnie podstawowym z mediów, z jakich co dzień korzystamy.