Odpowiednio zaprojektowana reklama jest jednym z najważniejszych elementów marketingu bezpośredniego. Przy czym jedną z najczęściej wybieranych i tradycyjnych form reklamy są ulotki. Dystrybucja materiałów reklamowych do końcowego odbiorcy może odbywać się w różny sposób, ale na pewno nie może ich zabraknąć w punkcie stacjonarnym firmy oraz miejscach, gdzie znajdują się potencjalni klienci.
Ulotki jako dobry sposób na reklamę
Ulotki najczęściej przyjmują formę małych rozmiarów broszurek, które zawierają najważniejsze informacje na temat firmy oraz oferowanych produktów lub usług. Jest to sprawdzony sposób na dotarcie do dużej liczby odbiorców w stosunkowo krótkim czasie. Ulotki są więc bez wątpienia trafionym pomysłem na zaprezentowanie swojej firmy. Aby jednak zwrócić uwagę odbiorców i zachęcić ich do przeczytania ulotki, trzeba je ciekawie zaprojektować oraz odpowiednio wyeksponować. Do tego właśnie służą specjalne stojaki na ulotki, które pozwalają estetycznie ułożyć broszury i ciekawie je zaprezentować.
Stojaki na ulotki – rodzaje i zastosowanie
Na rynku dostępnych jest wiele opcji. Wiele zależy od budżetu, jaki możemy przeznaczyć na zakup stojaków oraz od miejsca, jakim dysponujemy w danym lokalu. Standardowe stojaki na ulotki składają się z jednej lub wielu kieszeni, w której umieszczane są gotowe materiały reklamowe oraz konstrukcji podtrzymującej kieszeń. Stojaki różnią się od siebie kształtem, wielkością oraz kolorem. Ostateczny design zależy od preferencji i wymagań klienta.
Najważniejszym parametrem charakteryzującym stojaki jest ilość kieszeni. Są modele, które posiadają tylko jedną kieszeń. Te zazwyczaj są niewielkich rozmiarów i zajmują mało przestrzeni. Można taki stojak ustawić na przykład na biurku, półce czy też parapecie. Stojaki wyposażone w kilka lub nawet kilkanaście kieszeni to najczęściej większe konstrukcje, stawiane bezpośrednio na ziemi lub modułowe zestawy kieszeni możliwe również do powieszenia na ścianie. Stojaki na ulotki wykonane mogą być też z różnych materiałów. Najczęściej spotkane są te wyprodukowane z tektury lub aluminium.
Gdzie najlepiej umieścić stojak na ulotki?
Stojaki na ulotki przede wszystkim powinno się ustawiać w widocznym miejscu. Tam gdzie na co dzień pojawia się duża ilość potencjalnych klientów. Miejsca te mogą być zatem bardzo różne, w zależności od branży. Aby jak największa ilość odbiorców zauważyła i sięgnęła po przygotowane materiały reklamowe, muszą znajdować się one bezpośrednio w zasięgu ich wzroku. Dlatego bardzo często stojaki montuje się w poczekalniach oraz głównych korytarzach budynku, czyli tam, gdzie potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu. Przynajmniej jeden ze standów powinien również zagościć bezpośrednio w siedzibie firmy. Dodatkowe stojaki przydadzą się natomiast podczas różnego rodzaju targów lub innych wydarzeń branżowych.
Wybór odpowiedniego rodzaju stojaków to element, który znacząco wpływa na sposób prezentacji materiałów reklamowych. Musi być on uzależniony od dostępnej przestrzeni oraz warunków panujących w danym miejscu. Na przykład tekturowe stojaki nie sprawdzą się dobrze w otwartych, wilgotnych przestrzeniach. Ostatecznie stojak musi również kojarzyć się z reklamowaną firmą, a więc prezentować kolory lub logo firmy. Całość tworzy w oczach klienta obraz reklamowanych produktów lub usług i decyduje, czy chce on zabrać ulotkę ze sobą i zapoznać się z jej treścią.