W XXI wieku reklama jest niezbędnym środkiem, bez którego rozwój przedsiębiorstwa bądź firmy byłby niemożliwy. Każdy biznesmen bądź przedsiębiorca powinien zadbać o to, aby wybrać możliwie najlepszą strategię reklamową, bowiem część z nich jest zbyt nachalnych. W konsekwencji zamiast zachęcać do produktu bądź usługi, jesteśmy świadkiem odwrotnego efektu. Świetnym rozwiązaniem w tym przypadku może być stand reklamowy. Czym dokładnie jest? Jakie rodzaje możemy wyróżnić? Na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego lektury serdecznie zapraszamy.
Czym są standy reklamowe?
Próbując zdefiniować standy reklamowe, moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to pewien przydatny element, który pozwala nam zaprezentować ofertę. Najczęściej umieszcza się na nich książki, katalogi lub ulotki, ale znaleźć można także produkty spożywcze, a nawet kosmetyki. Aby była to skuteczna forma reklamy, stand reklamowy musi być odpowiednio dopasowany do preferencji i oczekiwań klienta. Stojaki znajdziemy w takich miejscach, jak chociażby restauracja, sklep, biuro firmy. Fenomen tego rozwiązania polega na mało inwazyjnej, jednakże skutecznej reklamie, która dodatkowo dostarcza klientowi wiele informacji. Łączymy więc w tym przypadku dwie ogromne zalety, co z pewnością może zachęcić do wypróbowania tej formy.
Jakie rodzaje standów reklamowych możemy wyróżnić?
Wybierając stand reklamowy musimy wiedzieć, że istnieje ich kilka rodzajów. Najpopularniejsze z nich to roll up’y, ekspozytory grawitacyjne i boardy A, z którymi to spotykamy się zapewne każdego dnia, nie zdając sobie z tego sprawy. Istnieją standy z ramką, która umożliwia montaż tylko jednego plakatu, ale znaleźć można także egzemplarze, które wyposażone są w kilka półeczek i specjalne kieszonki na reklamy. Należy jednak wiedzieć o tym, że w większości przypadków bez większych problemów wybrać możemy dodatkowe, wzbogacające elementy. Przykładowo ostatnimi czasy ogromną popularnością cieszą się uchwyty do ekranu LCD, a także sztywne grafiki.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru standu reklamowego
Kiedy decydujemy się na zakup stojaka reklamowego, często czeka nas dość trudne wyzwanie, bowiem na rynku znaleźć można wiele egzemplarzy, które często na pierwszy rzut oka nie różnią się od siebie. W praktyce najważniejsze jest to, aby dopasować się do oczekiwań klientów i wzbudzić ich zainteresowanie. Warto wcześniej zastanowić się, w jakim miejscu będzie ustawiony stojak i co dokładnie będziemy prezentować.
Najważniejsze elementy standów
Podczas wyboru stojaka konieczne jest zwrócenie uwagi na jego wielkość, co jest związane z jego przeznaczeniem. Stojaki dużych gabarytów nie zawsze jesteśmy w stanie pomieścić w poszczególnych miejscach, o czym należy pamiętać. Ważna jest liczba półek. Standardowo jest ich 3 lub 4, jednakże znaleźć można także bardziej rozbudowane egzemplarze. Istotnym aspektem jest także dodatkowe wyposażenie stojaka. Nie można zapomnieć o jakości wykonania i cenie, która jest często najważniejszym czynnikiem.