Wybór formy reklamy jest obecnie tak samo ważny, jak i sam fakt przeznaczenia kapitału na tego rodzaju wariant promocji swojego przedsiębiorstwa. Jeszcze do niedawna reklama kojarzyła się wyłącznie z krzykliwymi sloganami, czy ulotkami. Obecnie firmy stawiają na to, by reklama docierała przede wszystkim do klientów, którzy faktycznie są zainteresowani ofertą danej firmy. By przedstawić im ofertę, wybiera się coraz częściej stojaki informacyjne.
Tego typu stojaki bardzo dobrze sprawdzają się wszędzie tam, gdzie liczy się nie tylko aspekt informacyjny, ale również to, w jaki sposób się one prezentują. Stojaki informacyjne najczęściej przedstawiają ofertę, dlatego też można je z powodzeniem postawić wszędzie tam, gdzie klient będzie chciał się zapoznać z aktualnymi produktami i cenami. Można więc natknąć się na takie standy na przykład w salonie samochodowym. Tam nie tylko ważne jest to, by przedstawić ofertę. Chodzi również o to, by dobrze się ona prezentowała na tle ekskluzywnego salonu.
Jednak stojaki informacyjne mogą pełnić wiele innych funkcji.
Dlatego też z powodzeniem znajdują one zastosowanie w kinie, czy w teatrze. W takich miejscach zamiast wyświetlać reklamę, będą po prostu przedstawiać plakaty z aktualnymi premierami filmów i spektakli. Te standy informacyjne bardzo dobrze sprawdzają się w takich miejscach z racji tego, że plakaty są najczęściej zabezpieczone folią, która chroni je przed zniszczeniem.
Wybierając stojaki informacyjne, można również je wykorzystać w zupełnie innym celu. Mianowicie mogą one być potraktowane jako tablica informacyjna, na której na przykład znajdzie się strzałka. Będzie ona wskazywać drogę do konkretnego pomieszczenia, w jakim ma się odbyć ważne wydarzenie, na przykład drogę do sali konferencyjnej. Wszystko to sprawia, że stojaki tego typu stają się wręcz niezastąpione. I to wszędzie tam, gdzie ważne jest to, aby zainteresować klienta ofertą w sposób nienachalny i na wysokim poziomie, dostarczając mu wszystkie niezbędne informacje na temat konkretnego wydarzenia, w jakim bierze udział.